TREBALL LA VAQUILLA

1 PREGUNTA
A)En les relacions internacionals, dirigir temporalment alguns assumptes interiors d’una altra nació.
B)Conjunt de voluntaris armats no pertanyents a l’exèrcit regular.
C)Soldats estrangers allistats a l’exèrcit regular.
D)Que defèn la llibertat absoluta i per tant la supressió de tot govern i de tota llei.
E)Dita d’una nació o d’un estat: que no pren part en la guerra moguda per altres i s’acull al sistema d’obligacions i drets inherents a tal actitud.
F)Partidaris del costat lleial en la Guerra Civil espanyola.
G)Partidaris del costat rebel en la Guerra Civil espanyola.
H)Doctrina que propugna la desaparició de L’Estat i de tot poder.
I)Rebel•lió.
J)Canvi violent en les institucions polítiques, econòmiques o socials d’una nació.

1.I 2.J 3.F 4.G 5.H 6.D 7.C 8.E 9.A 10.B

2 PREGUNTA
1.Guerra:Conflicte armat entre diverses ideologies polítiques/religioses.
2.Batalla: Un combat que forma part en conjunt de la guerra.
3.Guerra Civil:Enfrontament que va tindre lloc al segle XX entre l’Espanya de Franco i els republicans.
4.Bombardeig: Atac a un dels bàndols que es fa amb diverses bombes.
5.Croada: Són campanyes militars en les quals la ideologia religiosa es el moviment causat. L’església definí l’alçament de Franco com l’última croada
6.Rereguarda: És la zona no ocupada per l’exèrcit.
7.Front de guerra: On estan els combats, les lluïtes.
8.Derrota: Quan una de les parts per la guerra.
9.Ban: Casdascún de les parts de combatients en diferents defenses.

3 PREGUNTA
La història transcorre durant la Guerra Civil, en la qual narra la història d’un gran grup de soldats del ban republicà que sense demanar permís emprenen la temerària acció d’anar al poble del costat en zona nacional per a robar una vaqueta i així emprenyar-los les festes i de pas menjar-se la vaqueta per apujar la moral de les tropes republicanes. Aquesta missió es va convertir en una odissea ja que al arribar al corral comencen a trobar-se a nacionals i els costa eixir del poble.

4 PREGUNTA
1-Brigada Castro
2-Tinent Broseta
3-Mariano
4-Limeño
5-Capellà penedit
6-Sergent nacional
7-Marqués
8-Comtessa

En l’intercanvi de paper de fumar, als soldats els donava igual canviar-se per l’altre en tal de aconseguir l’objectiu de vore a la seva família.




CONTEXT
1.- Quan a tindre lloc?
Va tindre lloc a Espanya, desde juliol de 1936 fins al 1 d’abril de 1939

2.-Qui van participar?
Van participar els franquistes contra els republicans. I ajudant aquestos van estar algunes potències estrangeres.

3.- Quines van ser les causes?
Algunes de les causes van ser la economia atrasada incapaç de satisfer les necessitats del poble.
També altra de les causes va ser l’estructura social que hi havia a Espanya amb abismals diferencies entre pobres i rics. I una polarització de la societat en dos bandols la dreta i l’esquerra entre les que existia una forta tensiò.

4.- Quina actitud van tindre les potencies estrangeres?
Els totalitarismes italians i alemanys, ajudaren als nacionals proporcionant-los armes armamentístiques noves. En canvi, els republicans varen rebre l’ajuda de més països, però fou minoritària i en menys quantitat. Tot el que estava a favor de la república en l’estranger, ajudava als republicans en la anomenada Brigada internacional.

5.-Qui va guanyar la guerra i quins factors van determinar la victòria?
La guerra la va guanyar el bandol nacional o el que era el mateix els franquistas, ja que tenien més ajuda de les potències estrangeres com van ser Alemanya dirigida per altre dictador Hitler o Italia també dirigida per altre dictador anomenat Mussolini. En canvi

6.-Quines consequencies va tindre la derrota?
Els ciutadans republicans foren els més perjudicats, els quals pergueren la seua terra, I a més també després tingueren represàries ja que a la majoria els intentaren matar. Però igualment, els franquistas també varen perdre coses.



5 PREGUNTA
Explica una metàfora o imatge simbòlica que aparega en la pel•lícula. Què veiem? Veiem que, de vegades, fins al més mentecato pot arribar a lo més alt, com per exemple, el brigada Broseta, que sense tindre experiència adquireix un alt càrreg a l’exèrcit.
Què representa?
Per què podem dir amb aquesta pel•lícula que Berlanga ha fet un al•legat antibel•lista? Perquè no representa la guerra en els enfrontaments i les batalles, sinó que el que va és descriure una situació còmica sobre la guerra civil i els que formaren part d’ella.






CARTA AL DIRECTOR:

Senyor Berlanga:

Som els alumnes de 4º B de la Florida, i volíem dir-li i comentar-li diferents aspectes que ens ha cridat l’atenció de la pel•lícula de”la Vaquilla.”
En primer lloc, volíem constatar-li que sabent que la pel•lícula és una crítica còmica sobre la guerra civil, creguem que la relació de convenciència que es va donar entre la Brigada Castro i el general nacional, era del tot subrealista, sobre tot tenint en compte la situació delicada per la que el país estava travessant.
També dir-li, que estem d’acord en la seva visió còmica i crítica de la guerra, ja que creguem que és totalment inútil i que tots ixen perguent, encara que és una visió prou surrealista i distorsionada ja que els republicans passen d’una part a altra amb prou facilitat.
Igualment el felicitem per la esplèndida pel•lícula que ha fet.
Sense més dilacions
Adéu.


ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ

En parelles llegiu la sinopsi de cada pel•lícula i després comenteu els fotogrames corresponents:

Descriu què creus que s’està produïnt en l’escena. On te lloc?Què fan?Context
1)Es pot observar un conjunt de dones en defensa de la república. A una plaça d’un barri a la segona república. Protesten i defensen la seua ideologia.
2)Família republicana artista que apareix per error en el bàndol nacional. Té lloc en una casa a la guerra. Tenen por probablement per l’error.
3)Preocupacions d’un home a la guerra per el ban en el que està. En un tren a la guerra, en el qual un home està dispost a anar-se’n d’on està.
4)Un professor republicà que s’encarrega de donar classes als xiquets. A un bosc, just a l’inici de la guerra. L’home dóna classes a uns xiquets als quals no els pot transmetre la seva ideologia per la guerra.
5)Vista de la guerra per part d’un anglès. A la guerra. Lluiten contra el feixisme d’Espanya.

Digues qui creus que són els personatges que apareixen, i els que creus que hi ha al voltant de la imatge.
1)Guerrilleres, que defensen la seva ideologia totes en conjunt.
2)Una família en més gent que té por del que li puguen fer.
3)Un militar que no està d’acord en el seu bàndol, i al fons uns guàrdies civils vigilant.
4)Un professor en els seus alumnes que està donant classe al bosc.
5)Un guerriller estranger que es fica en la guerra, en més guerrillers de la Brigada Nacional.



Situa l’escena dins del context de la guerra civil i imagina què creus que passarà a continuació.
1)Transició entre la segona república i la guerra. Poc després, quan comence la guerra, no podran defensar la seva ideologia.
2)En la guerra, quan s’estan definint els bàndols. Si els arriben a pillar com republicans dins del bàndol nacional, els podrien fusilar, per tant han de amagar-se.
3)Quan ja s’ha acabat la guerra, inici franquisme. Aquest home pareix que vol
anar-se’n a altre lloc perquè no està d’acord en la ideologia del seu bàndol.
4)Justet abans de que comence el franquisme. El professor tindria que evitar demostrar que ell és republicà per a evitar que el fusilen.
5)En plena guerra entre republicans i franquistes. Com els franquistes guanyaren, tindrien que tornar al seu país per a evitar que els fusilen.

Redacta un breu relat a partir de les idees que han sorgit.

Podem veure com en la república es va donar un pas important. Aquestes dones defensen la seva ideologia, la qual cosa suposa un avanç important per a la època. Però a més a més, encara que es feren moltes coses mal, va suposar la transició cap a un nou dret d’expressió per la seva part. És veritat que poc després al franquisme es tornà altra vegada cap arrere, però si no fora per aquest inici tal vegada estaríem més retrasats. Encara queda lluitar per els ideals de la dona.

AMPARO , SANDRA I JORDI

0 comentarios:

Publicar un comentario